zde verze pro tisk

5. - 8. 7. 2012

Inline Torbole - Arco - Dro

MTB Passo Nota

MTB Tremalzo (Adrenalina Bike Xtreme)

Moje Google mapa s vyznačením tras

V mapě jsou vyznačeny naše trasy, zeleně inline Torbole - Arco - Dro, modře MTB trail Passo Nota a červeně MTB Tremalzo (Adrenalina Bike Xtreme).

Inline Torbole - Arco - Dro

Na úvod si na Gardě po dlouhé cestě autem dáváme cyklo/inline stezku Torbole - Arco - Dro. V úseku Torbole - Arco (5,5 km) je sice hladší asfalt, ale zase více uživatelů. Úsek Arco - Dro (4 km) se mi líbí krajinově. Ve Dro u mostu se dá příjemně osvěžit v řece. Ti odvážnější do vody skáčou přímo z mostu. Zpět do Torbole to pak pěkně frčí.

MTB Passo Nota

Kliknutím se zobrazí mapa trasy na www.bikemap.net.
38,10 km
+1 450 / -1 450 m
Další den nám dopoledne proprší, ale v poledne se dělá hezky, a tak po obědě vyrážíme na Passo Nota.

Z našeho kempu v Limone (66 m) pěkně prudce vzhůru po silnici do Vesia (620 m).

Dále krásnou úzkou silničkou - asfaltkou - lesem stále vzhůru.

Až do sedla Passo Nota (1240 m) (resp. k chatě Rif. Alpini).

Sjezd vedeme po staré cestě, nyní nahoře pouze pěšině, procházející několika tunely a efektně traverzující nad údolím.

Sjezd není nijak obtížný, ale štěrk je místy po vydatných bouřkách vymletý.
Postupně se pěšina rozšiřuje (na šírku cesty). Sjíždíme serpentinami do Vesia. Sledujeme trail ze stránek gardamtb.com (trail Monte Zenone, Corna Vecchia, Limone), ale ten zase stoupá prudce vzhůru a na nás se řítí bouřka, tak to otáčíme a po asfaltu sjíždíme zpět do Limone. Bouřka nás přesto dostihne a pěkně zmokneme.

MTB Tremalzo (Adrenalina Bike Xtreme)

Kliknutím se zobrazí mapa trasy na www.bikemap.net.
38,80 km
+1 420 / -1 950 m
Ráno se přesunujeme autem po známe silnici (včera jsme ji šlapali) do Vesia (620 m). Vyrážíme (v 10:40) po trase trailu Adrenalina Bike Xtreme směr Tremalzo.

Nejdříve pohodově mírně sjíždíme k potoku u San Michele, odkud již začínáme rychle nabírat výšku.

Některá prudší místa jsou zpevněna dlažbou či betonem, jinak se stoupá po štěrku, ale poměrně solidním, dá se to, ale pěkně to dává. Potkáváme plno dalších bikerů, hlavně německy mluvících, někteří to raději tlačí.

Kousek pod chatou Rif. Garda (1702 m) (kam se dá dojet z druhé strany po asfaltu - jeli jsme to v roce 2005).

Nahoře u chaty (je 13:40) mi dělá starosti počasí, válí se tam mraky, tak valíme dál nahoru na Bocca di Val Marza (1863 m).

Projíždíme tunelem a začínáme sjíždět. Kupodivu proti nám stoupá spousta bikerů. Nevím, co je vedlo k tomu jet tuto trasu v protisměru, často to tlačí, protože štěrk se tady dost boří. Výhledy nám trochu zahalují mraky, ale i tak je to paráda. Sjíždíme až do Passo Nota. Zde se Lucka odděluje a sjíždí po silničce, kterou jsme sem včera stoupali, rovnou dolů k autu. Já pokračuji po příjemné cestě, chvíli nahoru, pak rovinatě, přes Bocca dei Fortini (1245 m), do Passo Guil (1208 m).

Dávám dolů sedačku a vrhám se vstříc náročnému sjezdu přímo dolů do Limone. Začátek je velmi příkrý, pěšina vymletá, serpentiny ostré, takže mám hodně co dělat to nějak sešoupat.

Posléze pěšina přechází v cestu dlážděnou kameny (kočičí hlavy), což sice drncá, ale jízda je jistější a rychlejší. V Limone jsem coby dup a jdu se koupat. Bouřka nepřišla...

Prostě Garda...

Užitečné odkazy:

http://www.campingnanzel.it/ - Camping Nanzel v Limone
http://www.gardamtb.com/ - gardamtb
Naše Lago di Garda (2007)