zde verze pro tisk

19,1

41,5

114,65

polojasno, odpoledne velmi silný protivítr a více mraků

Haiming - Innsbruck - Jenbach - Wiesing (kemp)

Moje Google mapa s vyznačením trasy

Ráno vyjíždíme až v 10 hodin. Díky chybnému značení dlouho nemůžeme najít cyklostezku, kterou předpokládáme podél Innu.

Na cyklostezce rozjíždíme svižnou jízdu. Asi tak 50 % vede po asfaltu, tam jedeme okolo 25 km/h, zbylých 50 % je štěrk, kde se držíme trochu nad 20 km/h. Je to stále po rovině.

Inn.

Občas máme ještě problémy se značením, ale zvykáme si. Potkáváme hodně cyklistů s bagáží jako my. Je to nezvyk, protože v horách se téměř nevyskytovali. Také míjíme různé školní výlety, důchodce apod.

V Inzingu si vaříme oběd. Další zastávku děláme v Innsbrucku, městě zaslíbeném cyklistům (i horolezcům a lyžařům atd.). Prohlížíme si historické centrum, kde se motá strašně lidí.

Ačkoliv je zde vše úžasně přizpůsobeno cyklistům, při výjezdu z Innsbrucku se vydáváme po špatné straně řeky (díky chybějícímu značení), což je slepá, musíme se vrátit. Chce to mít řeku po pravé ruce.

Za Innsbruckem si dáváme občerstvení a dlouze sedíme na lavičce a diskutujeme o výhodách bydlení v Innsbrucku. Lucka by se sem nejraději přestěhovala.

Dále frčíme po klikaté asfaltové stezce proti dost silnému větru.

Kousek před Schwazem v Pillu zkoušíme kemp, ale nelíbí se nám a je i dost drahý (vyšel by na 17 €), jedeme tedy dál. V Jenbachu hledáme kemp, zajíždíme do centra, bloudíme. Vede odtud zubačka na Achensee, což je oblíbená turistická oblast.

Pak vytušíme, že kemp je až ve Wiesingu, což je kousíček za Jenbachem. A skutečně, zde zakotvujeme v moc pěkném kempu. Stojí nás 14,4 €, sprchy se platí (0,5 € na cca 3 min.). Ty sprchy mají ale nějaké porouchané. Já se sprchuju zdarma neomezeně dlouho a Luci do toho nasází 2x 0,5 € a stejně nakonec skončí u studené vody.

Pátek 29.6.2007

40,9

45,65

polojasno, občas slušný protivítr

Wiesing - Kufstein (auto)

Moje Google mapa s vyznačením trasy

Ráno vyrážíme již v devět, natěšení na domov. Sjíždíme k řece a po cyklostezce uháníme po rovině velmi svižně. Občas je povrch štěrkový, většinou ale asfalt.

Cyklodálnice, rovina. Inntal

Stavíme jen pro vodu u kapličky. Potkáváme dost cyklistů. Často jedeme přímo podél dálnice. Už chápu, proč Rakušáci usilovali o omezenou rychlost na této dálnici. To údolí je příliš úzké na takovou infrastrukturu. Musí se sem vtěsnat řeka, dálnice, silnice, železnice, cyklostezka a zároveň se zde musí dát žít.

Jinak nevím, jak to tu chodí při záplavách, protože v některých místech mi přišlo, že je dálnice i některá stavení na úrovni řeky a od vody je dělí jen nevysoký násyp.

V Kufsteinu jsme v poledne. Celí napjatí přijíždíme k autu. Je tam, počkalo na nás. Máme radost, že to všechno vyšlo.

Kufstein, těsně před cílem.

Tím naše cesta končí. Dál už je jen jízda autem domů.

Podařilo se nám přejet Alpy, jak jsme si naplánovali, a poznali je přitom z trochu jiného pohledu, než je obvyklé. Byl to velký zážitek. Rozhodně to za to stálo.